Tid for løp og sykkel

Skia ble satt bort etter Troll Ski Marathon og nå er det løp og sykkel som gjelder. I hele vinter har jeg løpt nesten én gang pr. uke, mens sykkelen har stått urørt i boden siden midten av desember.

Løpeskoa er byttet ut fra tunge Icebugs til lette terrengsko og underlaget er forandret fra harde underlag av asfalt og is til myke stier. Det beste sted å løpe er langs Lysakerelva, fra Lysaker og på Bærumssiden oppover mot Bogstad. Det er bakker opp og ned, steiner og røtter i en blanding som gjør løping både morsomt og utfordrende.

Sykling er tungt nå tidlig i sesongen, så nå er det mellomlange og rolige turer som gjelder. Det er som jeg må ha noen slike turer før jeg blir riktig glad i sykling igjen, men jeg vet den gleden kommer litt senere på våren. Kanskje varmere vær også vil bidra til det.

Treningsmålet minner om den jeg har hatt i vinter. To intensive økter, én rolig langtur, en styrkeøkt og en annen type trening pr. uke, altså 5 treningsdager. I dag har jeg hviledag, men forrige uke ble bedre enn nevnte målsetting, så da er jeg vel godt i gang:

Mandag: Sykle til og fra jobb med 2 x 20 minutter i sone 3 på hjemveien (opp mot Tryvann)
Tirsdag: Løpe 3 x 12 minutter i sone 4 (langs Lysakerelva)
Onsdag: Sykle til og fra jobb etterfulgt av  30 minutter styrke hjemme etter jobb
Torsdag: Ingen trening
Fredag (1. mai): Rolig langtur sykkel, 2 og ½ time
Lørdag: Løpe 60 minutter i sone 3 (langs Lysakerelva). Prøve å etterlikne konkurransetempo.
Søndag: Rolig langtur sykkel, 2 og ½ time
Mandag (i dag): Ingen trening, tid for bloggskriving

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits