Variert trening

I dag var jeg i svømmehallen og svømte 3200 meter. Av dette ble det to økter med krål på 1000 meter hver og den første av dem på rett under 20 minutter. Det er kanskje det raskeste jeg har svømt noen gang på 1000 meter. Jeg hadde omtrent en 25 meter bane for meg selv, noe som gjør det lettere å svømme fort. Det er jo egentlig luksus å ha en bane for seg selv, men søndag i mai er tydeligvis ikke en tid da folk flest tenker på svømmehaller.

De siste tre ukene har jeg økt litt på når det gjelder trening, uten at det har vært planlagt. Lysten til å trene har gjort at jeg nå har ligget på 8 til 10 timer i uka. I tillegg ble denne uka variert:
Mandag: Ingen trening
Tirsdag: Sykle hjem fra jobb, 2 x 20 minutter i sone 3 (opp Korketrekkern)
Onsdag: Ingen trening
Torsdag: Spinning 2 x 20 minutter i sone 3, samt innlagt styrketråkk halve tiden.
Fredag: Terrengløp 4 x 7 minutter i sone 4 (den andre sone 4 trening etter Birkebeinerennet).
Lørdag: Rolig trening på to og en halv time. 10 km rulleski (første etter Birkebeinerrennet) etterfulgt av 10 km løp. Begge i sone 1.
Søndag: 3200 meter svømming.

I tillegg styrkeøvelser annen hver dag i 15 minutter. Og rett etter trening har det blitt en del beger med cottage cheese, druer og epler.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits