Restemat etter trening

I dag var det tomt for cottage cheese i kjøleskapet, så jeg måtte finne på noe annet etter sykletreninga. Det viktige med god restitusjon er å spise omtrent 30 minutter etter at treninga er ferdig, så da var det bare å lete i kjøleskapet. Da fant jeg rester fra tacomåltidet dagen før, så da var det bare å ta et par grove brødskiver, stekt karbonadedeig, noen tomater, løk og ost og sette i ovnen. Da det var ferdig i ovnen så var det å legge på guacamolen. Jeg hadde laget guacamolen av 4 store avokado til 5 personer, og fordelen med å ta litt godt i er at det da blir litt til overs. Og det var det jeg fikk nytte av i dag. Brødskivene smakte nesten bedre enn tacomiddagen i går. Her er link til oppskriften jeg brukte, bortsett fra at jeg sløyfet sjalottløken.

http://www.frukt.no/kokeboka/tilbehor-smaretter/guacamole/

 

PS: Husk plastfolie over guacamolen når den legges i kjøleskapet. Da beholder den sin fine farge.

Til brødskivene var det godt med skummet melk. Totalt sett fikk jeg da i meg masser av proteiner og karbohydrater. Mye bedre med ordentlig mat enn proteintilskudd.

Har ellers kommet godt i gang med sykletrening. Tre dager med rolig sykling til og fra jobb og tre dager med 2 x 20 minutter i sone 3 og litt sone 4. Det har vært en flott uke for sykling i Oslo med sol og blå himmel.

 

Én kommentar

kjokkenglede

25.03.2012 kl.21:01

..digger sunn restemat på søndager :D

Skriv en ny kommentar

hits